Blijf trouw aan je merk en kies voor impact, dat doet Red Bull samen met Deedmob

Maar liefst 61% van de bedrijven in Nederland draagt actief bij aan de samenleving. Dit gebeurt vaak in de vorm van sponsoring en giften. En 20% van de bedrijven biedt een mogelijkheid tot medewerkersvrijwilligerswerk. Maar hoe geven die bedrijven nu exact vorm aan hun vrijwillige inzet? Hier vind je tips en verhalen van ondernemers en medewerkers over de inzet en de impact van medewerkersvrijwilligerswerk in hun bedrijf. 

Samen met Deedmob maakt Red Bull vliegende impact het team in Nederland.

Samen met Deedmob maakt Red Bull vliegende impact het team in Nederland. 

 

Red Bull Nederland doet op verschillende manieren vrijwilligerswerk in Nederland.

Denk hierbij aan nieuwkomers en koken. Dit doen zij omdat Red Bull een bekend merk is met een grote sociale positie. Vanuit Living the Brand komt de wens dat de medewerkers zich ook inzetten voor de samenleving. Bij het kijken naar de sociale opbrengst kijkt Red Bull vooral naar de opbrengsten voor de organisaties zelf. Hierbij wordt bewust de keuze gemaakt niet te veel publiciteit te geven aan de activiteiten die zij onderneemt. Het gaat vooral om het maatschappelijk doel.

 

Als medewerkers willen meewerken, kunnen zij zich inzetten voor activiteiten die Red Bull heeft aangegeven die passen bij de organisatie. Om deze activiteiten weer te geven en te kiezen, maakt Red Bull gebruikt van het platform van Deedmob. Het platform van Deedmob maakt inzichtelijk welke activiteiten er zijn om te kiezen en wat past bij de sociale missie.

 

Red Bull stelt dat het belangrijk is om een de medewerkers te vragen wat ze willen: op die manier wordt maximale impact gemaakt. Dat is essentieel: blijf trouw aan je merk en kies voor impact!

 

Tot slot: Red Bull Nederland werkt volgens bepaalde strategische principes om succesvolle, impactvolle medewerksvrijwilligerswerk programma’s te initiëren. Hierin ligt er een grote focus op principe 1, 2, en 5.

Principe #1: Balans tussen bedrijfsstrategie en de passie van de medewerker

Principe #2: Geef vorm aan effectieve partnerschappen met non profit organisaties

Principe #5: Medewerkersvrijwilligersbeleid als onderdeel van de organisatiecultuur

 

Voor meer informatie neem dan contact op met Hendrik-Jan Overmeer van Deedmob, hendrik-jan@deedmob.com 

Afbeeldingen

Partners:     Movisie

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.