Voldoende vrijwilligers is voor elke organisatie een belangrijke basis om je doelen te realiseren. Het betrekken van nieuwe of andere vrijwilligers vraagt tijd en aandacht. Daarbij gaat het natuurlijk over de zoektocht naar die nieuwe gezichten, maar ook over wat de invloed van deze nieuwe gezichten op je bestaande organisatie is.
Hieronder vind je zowel algemene informatie over werving als informatie en inspiratie over specifieke doelgroepen.
Hier vind je meer informatie over hoe je nieuwe vrijwilligers kunt interesseren voor jouw organisatie. Van praktische tips en inspirerende aanpak tot leuke video’s. Wervingstips
Jong geleerd is oud gedaan. Hoe kun je jongeren vroegtijdig en laagdrempelig betrekken bij het vrijwilligerswerk. Ontdek hier wat er over deze doelgroep bekend is en hoe je hen aan het doel van jouw organisatie verbindt. Jongeren
Als er meer vrije tijd in het leven ontstaat die je zinvol wilt inzetten, dan is het doen van vrijwilligerswerk een belangrijke waarde toevoegen. Het heeft zin en geeft zin. Lees hier meer wat jouw kansen vergroot om deze wijze groep bij je organisatie te betrekken. Ouderen
Iedereen groeit op met een bepaalde culturele achtergrond, of je nu in Brabant geboren bent of in Zimbabwe. Inzicht in de culturele achtergronden van je (toekomstige) vrijwilligers kan bijdragen aan een bredere diversiteit in je organisatie. Mensen met verschillende culturele achtergronden
Een persoon heeft een beperking, maar is niet beperkt. Welke mogelijkheden zijn er om mensen met een lichamelijke, zintuiglijke, mentale of verstandelijke beperking bij het vrijwilligerswerk te betrekken. Leer hier van anderen. Mensen met een beperking
Als je op zoek bent naar vrijwilligers, kun je ook kijken naar welke vaardigheden iemand in huis heeft of wil ontwikkelen. Of waar iemands hart sneller van gaat kloppen. Elke interesse of vaardigheid biedt een kans om je in te zetten voor een ander. Mensen met specifieke interesse of expertise
Mensen zijn op veel verschillende manieren met anderen verbonden. Als gezin, familie, maar ook als straat, wijk, vriendengroep, vereniging en meer. Samen iets doen voor een ander verbindt. Hoe combineer je deze twee tot het doen van vrijwilligerswerk? Mensen uit sociale verbanden
Een bedrijf kan een bron van vrijwillige inzet zijn. Door de inzet van kennis, expertise, talent en tijd van medewerkers creëer je een win-win situatie. Een manier om bij te dragen aan de samenleving én de ontwikkeling van medewerkers. Hoe kom je tot een succesvolle samenwerking? Medewerkersvrijwilligers
Een zijn natuurlijk nog veel meer mooie doelgroepen die we hier niet specifiek hebben genoemd, maar dat wil niet zeggen dat daar geen informatie over beschikbaar is. Wie weet vind jij hier jouw nieuwe doelgroep. Overige doelgroepen
Volg Vereniging NOV: FacebookTwitterYoutubeInschrijven nieuwsbrief Hart voor vrijwilligerswerk? Word lid als organisatie!
Partners:
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.